Новият Volvo FH и Яна Маринова станаха герои в първото 4D мапинг шоу у нас, което беше представено снощи по време на официалната премиера на камиона. Стотици гости станаха свидетели на уникалния пърформанс, за който бяха използвани два екрана в триизмерна среда и самият камион. 5-минутното 4D мапинг шоу интегрира предварително заснетия реален образ на Яна Маринова в 3D реалност. Така дигиталната двойничка на актрисата се “материализира” в кабината на новия FH, шофира по въображаема магистрала и дори успя да пребоядиса камиона за секунди в цветовете на шведския и българския флаг.
“Иновациите са в основата на развитието на Volvo. Новият Volvo FH е пионер в индустрията с уникални нововъведения като независимото предно окачване като на спортен автомобил и автоматизирана трансмисия с двоен съединител. Затова за нас беше естесвено да търсим смело, високотехнологично и безпрецедентно представяне на флагмана в България”, обясни Александър Санин, Управител на Волво България.
Заедно с IFS окачването и новата I-Shift2 трансмисия, които нямат аналог на пазара на тежкотоварни автомобили, 4D мапинг шоуто представи по атрактивен начин и други основни предимства на новия FH – горивна ефективност, работна среда, дизайн, управляемост и вътрешно пространство.
“За да направим това 4D мапинг шоу, заснехме предварително Яна на “зелен екран”, а след това “телепортирахме” образа й в реален размер в компютърно създадена триизмерна среда. Тя изигра изключително професионално ролята си, защото трябваше да седи в кабината и да управлява въображаем Volvo FH, което не е много лесна задача. Така че тя успя да усети духа на камиона, преди да го види на живо. Оттам нататък нашата работа беше истинско удоволствие”, разказват от Форматик Лаб, които създадоха уникалното за България шоу.
Първи след дигиталната двойничка на Яна Маринова в новия Volvo FH се качиха представители на български транспортни фирми, които са закупили камиона дори преди официалната му премиера у нас.
“Вече имаме 22 поръчани камиона, като първите доставки се очакват през май. Благодарни сме за доверието, което ни гласува бизнесът”, кометира Александър Санин. “Новата серия предоставя оптимални решения за транспортните фирми. Благодарение на съвременните системи и технологични решения като I-Torque и I-See, икономията на гориво за един камион може да достигне до 10% или 4100 литра гориво годишно”, обясни той.
По време на премиерата в София бе показан и новият Volvo FH16, най-мощният камион в серийно производство в света, оборудван с 16-литров двигател със 750 к.с. и 3550 Нм въртящ момент. Още един от акцентите в представянето на новата серия Volvo FH бяха системите за намаляване риска от инциденти на пътя. Сигурността и здравината на новата серия са тествани над 1000 пъти в компютърни симулации, проведени са над 100 реални краш теста и 20 мащабни широкоспектърни изпитания.
Оптимизираният дизайн на Volvo FH също гарантира максимална безопасност при шофиране. Характерният „скандинавски” интериор на кабината предлага един кубически метър повече пространство, което осигурява 300 литра допълнително място за съхранение и увеличена височина при изправен стоеж. Гостите на премиерата се запознаха и с новата технология на Volvo FH за дистанционно наблюдение на пробега, състоянието и износването на отделни компоненти на товарния автомобил. Камионът е свързан със сервиза чрез телематичен гейтуей и GSM мрежата и така може да следи от разстояние например износването на спирачките и съединителя, както и състоянието на акумулатора и филтър дехидратора.
Освен революционното 4D мапинг шоу, гостите на премиерата видяха и първия у нас интерактивен денс пърформанс, в който балерините от Veda Junior танцуваха с прожекция на емблематични за Volvo графични елементи. За доброто настроение допринесоха и изпълненията на Веси Бонева и сетовете на DJ Shaker Maker. Събитието уважиха Том Йорнинг, Управляващ директор на Волво Груп Тракс за регион Централна и Източна Европа и Йохан Бьорнор, Управляващ директор на компанията за Югоизточния хъб.