Nokia иска да е център на дигиталната вселена на хората

  

Ако Nokia успее да наложи своя топ продукт N95, то потребителите могат да си изхвърлят своите iPod-и, дигитални камери и какви ли не още джаджи, а дори и пътните карти, които държат в колите си. Вместо всичко това, производителят на клетъчни телефони предлага “мултимедиен компютър”, който не само може да служи за телефонни обаждания, но и за хост за дигитални устройства, включително и GPS навигатор.

Освен с 5-мегапикселна камера с оптика Carl-Zeiss, моделът може да се похвали с GPS модул, 2.6-инчов дисплей (16,7 милиона цветя) и 160 МВ вградена памет, която може да бъде разширявана с помощта на microSD карти.
N95 предоставя широк спектър от мултимедийни възможности: мултимедиен плеър, TV изход и запис на видео (480p, 30 кадъра в секунда). Устройството поддържа и Wi-Fi за връзка с Интернет, както и EDGE/GSM 850/900/1800/2100 и WCDMA/HSDPA 2100.
Финландската компания по принцип досега не е разкривала своята визия за мобилни телефони, които правят всичко. Но N95, пуснат в САЩ през април, а преди това и в Европа, е хендсет от най-висок клас, който показва решимостта на компанията да стане център на дигиталната вселена на хората. Характеристики, които сега изглеждат трудно достижими, в бъдеще могат да станат стандарт. 
Предварителни знаци сочат, че N95 е хит сред технофилите, към които е и насочен. Като водещо устройство в N Series телефоните, N95 със сигурност има принос за печалбите от продажбите на мултимедийни хендсети от висок клас, които от известно време помагат на Nokia да взима от пазарния дял на своя конкурент Motorola.
Макар и N95 да не е съвсем пряк конкурент на излизащия скоро iPhone, то той може да вземе от пазарния дял на Apple. За разлика от iPhone, N95 не притежава чувствителен екран, но пък за сметка на това има характеристики, които липсват при телефона на Apple, включително и поддръжка за GPS услуги.

N95 е съществена част от стратегията на Nokia за превземане на потребителите от висок клас, за които не цената, а дизайнът е от значение и които биха били заинтересовани от iPhone. Без съмнение, струващият 750 долара N95 предлага много неща в малък пакет. Той има вадеща се клавиатура и може да се плъзга нагоре, за да се открие числовата клавиатура, и надолу, за да се покажат контролите на медийните и музикалните плеъри. Хендсетът има и превключвател за стандартни слушалки, като на iPod, и 5-мегапикселова камера, чието качество на картината може да се конкурира с вече утвърдените на пазара дигитални камери.

по темата: „Nokia иска да е център на дигиталната вселена на хората”

добавете коментар...

  1. Борис

    Ако желаете да се възползвате от всички функции (с малки компромиси) на този модел без да се излющите с 750 долара, вземете си модела Е65 на Нокиа. За съжаление не е масово на пазара в БГ – нямам идея защо, а е модел от тази гоина. Аз го притежавам от няколко месеца и съм изключително доволен.

  2. Въпросчо

    Хубава ИГРАЧКА и за мен все още скъпичка, но практицизма ми диктува да си ползвам все още другите джажи които съвкупно ще дава тази играчка. Дано след година падне на около 500 лв. и тогава може и да се замисли човек 🙂

  3. Creambase

    Браво, че си имат цел, това е много трудна стъпка в бъдеще, но едвали ще станат монополисти на този пазар, съмнявам се (лично аз). Тъй като може да се спомене, че на този пазар съществува свръх конкуренция и чрез каквито и инструменти да се въздейства мисля, че ще наистина много трудна задача за Nokia. Направената от мен, констатация основно е насочена към тези напсиани изречениица: Ако Nokia успее да наложи своя топ продукт N95, то потребителите могат да си изхвърлят своите iPod-и, дигитални камери и какви ли не още джаджи, а дори и пътните карти, които държат в колите си.

Коментар