4% от търсенията в интернет са опасни

  
Наскоро проведено проучване от McAfee SiteAdvisor, направено чрез използване на няколко автоматизирани техники, показва, че 4% от предлаганите резултати от търсене от големите машини в интернет водят до потенциално опасни уеб сайтове. Общият брой на спонсорираните линкове е близо два пъти по-висок – 7%.
Добрите новини са, че всъщност от май 2006 година, когато е започнало проучването, досега потенциалните опасни линкове, показвани от търсачките, са намалели с 20%.

Според интернет анализатори, опасността от попадане на рисков сайт, и по-специално, ако е спонсориран линк, може да се превърне в сериозен проблем за търсачките.

Проучването на McAfee, наречено Search Engine Safety, е било извършено с тестване на линкове, предлагани от петте най-големи търсачки: Google, Yahoo, MSN, AOL и Ask. Използвайки няколко източника, McAfee е съставила списък от 2300 термина за търсене и ги е пуснала в различните търсачки. След това компанията е оценила безопасността на линковете, показани на първите пет страници с резултати, на всяка от големите търсачки.

За всеки от сайтовете McAfee е провела няколко теста: абонирала се е за бюлетините, за да провери дали спамът се увеличава; изследвала е възможните за сваляния на файлове за злонамерен код, вкл. и за шпионски софтуер, троянски коне и вируси; тествала е всеки линк на сайт за възможни дупки в сигурността. McAfee казва в своя доклад, че е проверила над осем милиона сайта за потенциални проблеми, което общо прави над 90% от целия уеб трафик.

Проучването показва, че в момента AOL предлага най-безопасните резултати от търсене, а Google е на второ място. С над 5% от линковете си, обявени за “червени” и “жълти”, Yahoo предлага най-много потенциални рискови сайтове, а освен това е и единствената търсачка, която е регистрирала увеличение на рисковите линкове от миналия май насам.

Един от най-изненадващите и интересни факти в изследването е, че е по-опасно да търсиш онлайн музика, отколкото порнографски материали. Екипът на SiteAdvisor е открил, че 19.1% от търсенията в категорията “digital music” водят до рискови сайтове, а от търсенията за порно само 9.4% водят до опасни такива.

И все пак трябва да се отбележи, че за разлика от много други категории, рискът от попадане на опасен сайт, докато се търси порнографско съдържание, се е увеличил за последните шест месеца. Това важи особено много за категорията на спонсорираните линкове, където процентът на опасните уеб страници се е увеличил от 13.3% на 22.9%.

Коментар