Пазарът на хибридни автомобили расте с бързи темпове, показват последните проучвания на американския пазар. Този тип возила изминаха дълъг път, откакто преди десет години беше продадена в Япония първата Toyoto Prius. Постепенно САЩ възприеха хибридите, след като през 1999 Honda навлезе на американския пазар със своя модел Insight, а Toyota показа Prius през 2000 година.
Днес хибридите са популярни в Америка, а продажбите продължават да растат бързо. За първите пет месеца на тази година покупките на хибридни автомобили са се уличили с 53%, в сравнение със същия период на 2006 г., според публикация в dailytech. Общо за периода са продадени 143 700 хибриди, докато за миналата година броят им е бил 93 945.
Не е изненадващо, че Prius на Toyota доминира. Продажбите на този модел на японската компания са се увеличили с 99.6% до 76 745 броя, което представлява повече от половината продадени хибридни автомобили в САЩ. На второ място се намира пак модел на Toyota, Camry Hybrid, като от него са продадени 20 540 бройки.
От всичките десет модела половината са произведени от Toyota, а общият брой от продадени хибридни автомобили с японската марка за първите пет месеца на 2007 година в САЩ е 117 154.
Въпреки че продажбите на хибриди са във възход, те все още представляват сравнително малка част от целия автомобилен пазар на Щатите. За първите пет месеца на тази година този тип автомобили представляват само 2.1% от всички продадени нови коли.
Има обаче и предпоставки за допълнително стимулиране на продажбите на хибриди, а именно задаващите се нови модели, сред които са Lexus LS 600h L, който ще струва $100 000. Освен него се очакват на пазара да се появят и хибридни модели на марките Chevrolet, Chrysler и други. Toyota планира до 2020 година всички нейни автомобили да бъдат хибриди.