Глобул обяви 14,6% спад на приходите, повече абонати

Глобул отечете спад на приходите и печалбата през първото тримесечие на 2013 г.

Глобул отечете спад на приходите и печалбата през първото тримесечие на 2013 г.

Глобул обяви увеличение на клиентите с 4,5% през първото тримесечие на 2013 г. до почти 4,6 милиона, но същевременно спад на приходите и печалбата.

Общите приходи на оператора възлизат 82,6 милиона евро, бележейки спад от 14,6% в сравнение със същия период на миналата година, най-вече в резултат на рязкото намаление на цените за терминиране, наложено от регулатора на 1 юли 2012 г., с допълнително намаление на тези цени в сила от 1 януари 2013 г.

Друга причина са и промените в счетоводната политика на компанията, въведени през септември 2012 г. с цел хармонизация с практиките в ОТЕ Group, сочи финансовият отчет на групата.

Приходите от услуги за тримесечието са намалели с 20,5% основно поради по-ниските цени за терминиране и промените в счетоводната политика на компанията. Независимо от множеството инициативи за намаляване на разходите, печалбата на Глобул преди данъци, лихви и амортизации (EBITDA) за първото тримесечие на 2013 г. е 26,3 млн. евро, което е спад с 22,0% в сравнение със същия период на 2012 г., докато показателят за печалба преди данъци, лихви и амортизации като процент от общите приходи на компанията намалява с 3,1 процентни пункта спрямо същия период на миналата година.

Клиентите на абонаментните програми на Глобул продължават да се увеличават и в края на тримесечието надминават 2,8 милиона, отбелязвайки ръст от 7,0% в сравнение със същия период на миналата година, или около 63% от всички клиенти на оператора.

Въпреки тенденцията за миграция на потребителите от предплатени услуги към услуги на договор, броят на потребителите на предплатени услуги на компанията също е нараснал с 0,6% през първото тримесечие на годината.

Продължава силният ръст на абонатите на фиксираните услуги на Глобул и в края на тримесечието те наброяват почти 230 000, а абонатите на услугите за мобилен пренос на данни (без да се броят абонаментите от типа „machine-2-machine”) са се увеличили повече от два пъти спрямо същия период на миналата година.

Средното месечно потребление на един потребител за периода продължава да расте и достига 153 минути или с 0,3% повече от първото тримесечие на 2012 г., докато средният приход от един потребител е намалял с около 24% до 10,40 лв.

Коментар