С пускането на 13,3-инчовия лаптоп XPS M1330 американската компания Dell ще се опита да отнеме част от пазарния дял на Sony и Apple в този сегмент. Очаква се също така увеличение на производството на 13,3-инчови LCD екрани за лаптопи, прогнозират източници от тайванската индустрия, на които се позовава digitimes.
В момента, сериите SZ и C на Sony и моделите MacBook на Apple са окупирали заедно 80% от пазара на 13,3-инчови лаптопи. Останалите 20% си поделят компании като Toshiba, Asustek Computer, BenQ и Micro-Star International (MSI).
Нарастващата популярност на 13,3-инчовите MacBook на Apple е мотивирало Dell да атакува този сегмент от пазара на лаптопи. Движещ фактор се и процесорите Intel Core 2 Duo, които увеличават производителността, мобилността и енергийната ефективност на 13,3-инчовите лаптопи до нива, които са сравними с тези на 14.1- и 15.4-инчовите модели.
Индустрията очаква ходовете и на останалите големи играчи в бизнеса с лаптопи като Hewlett-Packard, Acer и Lenovo. Ако и те се включат в 13,3-инчовия сегмент, LCD производителите ще трябва да увеличат значително доставките на панели с този размер, за да отговорят на търсенето.