Две от водещите компании за смарт телефони, Palm и Research in Motion (RIM), обявиха приходите си за първото тримесечие на годината, което даде повод на анализаторите да коментират тяхното бъдеще. Все още не е ясно дали Palm и RIM ще могат да се противопоставят на iPhone на Apple, писа siliconvalley.com.
Приходите на RIM, която е известна със своите бизнес телефони BlackBerry, са се увеличили със 73% за първото тримесечие на 2007, благодарение на нарасналите продажби и абонаменти. Продажбите на компанията възлизат на $1.08 милиарда за тримесечието, приключило на 2 юни, докато за същия период на миналата година са били $613.1 милиона.
76% от приходите за първото тримесечие се дължат на по-силните от очакваното продажби на устройства, посочват от RIM.
За разлика от RIM обаче, нейният конкурент Palm докладва за 43% спад на приходите си за първите три месеца на годината и бързо увеличаващи се разходи. Компанията е продала рекордните 750 000 бройки Treos, които са генерирали $344.2 милиона през тримесечието, приключило на 1 юни.
Основните и административните разходи, които обхващат от консултантски до правни услуги, са $1.5 милиона за последното тримесечие, а за същия период от миналата година са били само $207 000. Освен това Palm е похарчила и $2.1 милиона за проучване и разработка за тримесечието, докато една година по-рано този разход е бил незначителен.
Анализаторите на индустрията не са категорични в способността на двете компании да се противопоставят на новия продукт на Apple с 3.5-инчов чувствителен екран, който е комбинация от клетъчен телефон, iPod медия плеър и безжичен уеб браузър и който ще струва $499.
При устройството на Apple обаче липсва истинска клавиатура и е съмнително дали iPhone е съвместим с корпоративните имейл системи. Това кара доста от специалистите да смятат, че телефоните BlackBerry на RIM и Treos на Palm ще останат движещите сили на пазара за смарт телефони.