Тенденцията за широколентов достъп навсякъде и по всяко време продължава да определя търсенето на управлявани услуги. С навлизане на 3G, LTE (4G) и други значими иновации, много оператори избраха външен изпълнител за управлението на новата или заварената технология.
Шведската компания Ericsson индустриализира концепцията за предоставяне на управлявани услуги за множество оператори чрез глобални центрове за услуги и добра организация на полевите операции. В резултат на това, един милиард абонати вече ползват мрежи, управлявани от Ericsson.
„Следващата стъпка е преминаването от традиционни управлявани услуги към такива, фокусирани върху изживяването”, коментира Магнус Мандерсон, изпълнителен вицепрезидент на отдел „Глобални услуги” в Ericsson.
Моделът на управлявани услуги, фокусирани върху изживяването (Experience Centric Managed Services model), носи редица ползи на операторите, вкл. по-удовлетворени клиенти, по-нисък брой изгубени абонати, по-висок среден приход от потребител и по-рентабилни операции.
Ericsson инвестира над 1 милиард долара в инструменти, методи и процеси за предоставяне на услуги и създаване на глобални центрове за услуги в Румъния, Мексико, Индия и Китай. Тези центрове предлагат дистанционно управлявани услуги на голям брой мрежи, навсякъде по света.