Продажбите на PC-та са се увеличили с 12% през второто тримесечие

Растящото търсене в Азия и продължаващият да трупа мощ американски пазар са причините, довели до много силно второ тримесечие на глобалните продажби на персонални компютри, съобщават от IDC и Gartner. В сравнение с периода април-юни от 2006 година, се наблюдава растеж от 12.5% през вторите три месеца на фискалната 2007 година.
Изключвайки Япония, от IDC докладват, че източноазиатският пазар е бил най-деен, регистрирайки растеж от 20%. Японският PC пазар продължава да бъде слаб, най-вече в сравнение с останалите пазари в Азия.
Hewlett-Packard запазва позицията си на най-голям PC производител в света. Растежът на продажбите на компанията е близо 37% за второто тримесечие, което й е позволило да увеличи пазарния си дял и така да се отдалечи още повече от Dell.
Dell, която в момента заема второ място на глобалния пазар, е регистрирала спад на продажбите си на персонални компютри на световния пазар от 5%, а в Щатите спадът е от 11%. Dell е единствената компания от топ 5, която има спад в продажбите си.
В момента компанията, която наложи директния модел на продажби, предлага своите продукти и чрез магазините за крайни потребители, като по този начин ще се опита да излезе от кризата. Освен това Dell се намира и в процес на сериозни съкращения.
Първата петица в световен мащаб допълват компаниите Lenovo, Acer и Toshiba.
Януарското пускане на Windows Vista може и да е засилило продажбите на PC-та, но това ще се види по-ясно след още няколко месеца. IDC предвижда, че крайните потребители, малките и средни предприятия ще са в основата на ръста в продажбите на персонални компютри през 2008 година.

Коментар