Microsoft подкрепя анонимното търсене

Водещи компании в интернет търсенето предприеха инициативи за по-голямата конфиденциалност на личните данни на потребителите. Microsoft и Ask.com ще обединят усилия за създаване на принципи, отнасящи се до събирането на данни за потребителите чрез онлайн реклами и програми за търсене. Yahoo също заяви, че ще направи стъпка към ограничаване на личните данни, които съхранява, като изтрие персоналната информация от търсения, по-стари от 13 месеца.
Софтуерният гигант Microsoft подобрява защитата на личните данни на потребителите в своята услуга Windows Live, правейки данните от търсения анонимни след 18 месеца. За целта постоянно се премахват "cookie" идентификациите, IP адресът и други идентификатори от термините за търсене. Новата политика на компанията е сходна с тази на Google, обявена по-рано тази година.

През изминалата седмица от Ask.com съобщиха, че няма да съхраняват данни от потребителските търсения, ако те активират опцията AskEraser, която ще бъде пусната в края на годината.
Напоследък всички големи търсачки променят начина, по който се отнасят към личната информация, събирана от милионите уеб сърфисти чрез безплатни услуги. Изглежда търсачките имат интерес да изпреварят с един ход законодателите. 

Интернет индустрията събира персонална информация, за да позиционира онлайн реклами, предназначени да задоволят вкусовете и интересите на всеки индивидуален посетител. Microsoft обяви, че ще се присъедини към инициативата "Network Advertising Initiative" и ще разкрие своите практики за насочени онлайн реклами.

Коментар