Apple удържа четвърто място при е-книгите

Магазинът за е-книги iBooks "дръпна" след сключване на партньорство между Apple и Random House

Магазинът за е-книги iBooks “дръпна” след сключване на партньорство между Apple и Random House

Apple контролира около 25% от световния пазар на електронни книги, съобщи вицепрезидентът на компанията, отговарящ за софтуера и услугите – Еди Кю. Конкурентът Barnes & Noble има приблизително същия дял.

Apple пусна своя магазин за е-книги iBooks през 2008 г. Наскоро министерството на правосъдието на САЩ публикува преписка от комуникация между Стив Джобс и Еди Кю от октомври 2010 г., в което вицепрезидентът признава, че магазинът за е-книги на Apple няма да постигне успех, докато не сключи споразумение с издателство Random House.

Подобно партньорство беше сключено в началото на 2011 г. Според американските власти, Apple е принудил издателят на книги да подпише договора със заплахата, че в противен случай няма да публикува програмите на Random House в своя каталог. Един Кю отрича тези твърдения.

Антимонополното подразделение на Министерство на правосъдието започна разследване на дейността на Apple и други компании, продаващи книги в електронен формат, още през 2011 г. Вниманието на властите бе привлечено от схемите за ценообразуване, използвани в търговията с е-книги.

Коментар