Microsoft готви безплатен офис пакет Works

Софтуерният гигант Microsoft ще предложи безплатна версия на офис пакета Works в сътрудничество с производители на компютри. Бизнес моделът предвижда показване на реклами при активиране на приложенията, твърди silicon.com, като се позовава на Ройтерс.
Works се явява олекотен вариант на популярния пакет Office, на значително по-ниска цена. Приложенията за текстообработка и електронни таблици в Works предлагат базов набор от възможности.
Инициативата на Microsoft се тълкува от анализаторите като отговор на амбициите на интернет гиганта Googe да наложи своите он-лайн услуги за текстообработка и електронни таблици.
Приложенията на Google се използват он-лайн, през интернет браузър. За разлика от тях, безплатният Works ще се доставя предварително инсталиран на компютрите от производители, включени в тестовата програма на Microsoft.
Рекламите, които ще спонсорират новия бизнес модел на Microsoft, ще бъдат съхранявани в кеш памет. Когато потребителят на Works се свърже към Интернет, кешът ще се опреснява и така на екрана ще излизат нови реклами.
Моделът на Google се финансира както от реклами, така и от абонаментни такси. И някои други, не толкова известни компании предлагат он-лайн услуги за базови офис задачи, които се финансират по същия начин.
Подобни инициативи, заедно с Linux разработките  оказват натиск върху Microsoft да сваля цените. Засега компанията ще се опита да парира атаките с Works, който не е основният й продукт, като запази високи приходите си от Office.
Очаква се новата програма на софтуерния гигант да стартира в близките няколко месеца. Според предварителните информации, в инициативата ще бъде включена версията SE 9 на Works. Предстоящите тестове с безплатния Works ще покажат дали е жизнеспособен бизнес моделът, поддържан от реклама.
Microsoft проявява засилен интерес към интегрирането на реклама в своите продукти. Наскоро компанията патентова нова технология в тази област, която може да бъде заложена в следващи версии на Windows. Интелигентната система ще проучва информацията, съхранявана на твърдите дискове на потребителите, и в зависимост от нея ще показва подходящи реклами.

Коментар