Works се явява олекотен вариант на популярния пакет Office, на значително по-ниска цена. Приложенията за текстообработка и електронни таблици в Works предлагат базов набор от възможности.
Инициативата на Microsoft се тълкува от анализаторите като отговор на амбициите на интернет гиганта Googe да наложи своите он-лайн услуги за текстообработка и електронни таблици.
Приложенията на Google се използват он-лайн, през интернет браузър. За разлика от тях, безплатният Works ще се доставя предварително инсталиран на компютрите от производители, включени в тестовата програма на Microsoft.
Рекламите, които ще спонсорират новия бизнес модел на Microsoft, ще бъдат съхранявани в кеш памет. Когато потребителят на Works се свърже към Интернет, кешът ще се опреснява и така на екрана ще излизат нови реклами.
Моделът на Google се финансира както от реклами, така и от абонаментни такси. И някои други, не толкова известни компании предлагат он-лайн услуги за базови офис задачи, които се финансират по същия начин.
Подобни инициативи, заедно с Linux разработките оказват натиск върху Microsoft да сваля цените. Засега компанията ще се опита да парира атаките с Works, който не е основният й продукт, като запази високи приходите си от Office.
Очаква се новата програма на софтуерния гигант да стартира в близките няколко месеца. Според предварителните информации, в инициативата ще бъде включена версията SE 9 на Works. Предстоящите тестове с безплатния Works ще покажат дали е жизнеспособен бизнес моделът, поддържан от реклама.
Microsoft проявява засилен интерес към интегрирането на реклама в своите продукти. Наскоро компанията патентова нова технология в тази област, която може да бъде заложена в следващи версии на Windows. Интелигентната система ще проучва информацията, съхранявана на твърдите дискове на потребителите, и в зависимост от нея ще показва подходящи реклами.