Lenovo планира да купи конкурента си Packard Bell

Китайският производител на компютри Lenovo е потвърдил интереса си към закупуването на конкурентната компания Packard Bell, съобщава arstechnica.com. В момента по продадени PC-та в края на второто тримесечие Lenovo вече е на трето място в света след HP и Dell и има пазарен дял от 8.3%. Компанията упорито се стреми да разшири своето влияние и извън азиатската си крепост.
Lenovo беше създадена в Китай и бързо израсна, за да стане компютърен производител номер едно в страната. Най-голямата покупка на гиганта досега е придобиването през 2004 година на РС бизнеса на IBM, включително и уважаваната марка лаптопи ThinkPad.
В случая с Packard Bell нещата стоят по съвсем обратен начин. Компанията има зад гърба си дълго и разнообразно минало. През 90-те години тя страда от изключително слаб контрол на качеството и случаен избор на компоненти, което прави смяната на частите на нейните машини трудна и скъпа, което довежда до влошаване на името й сред потребителите.
В резултат на това, печалбите на Packard Bell рязко спаднаха и компанията беше принудена да напусне пазара на САЩ през 2000 година. В Европа обаче компютърният производител се справяше доста по-добре, като през 2004 година беше закупен от Джон Юи, познат повече като човекът, който продаде eMachines на Gateway през 2004 година.
Ако настоящата сделка бъде осъществена, това ще даде на Lenovo по-силно присъствие на европейския PC пазар и може да позволи на китайската компания да скъси преднината на Dell, целейки се във второто място сред компютърните производители в света.

Коментар