iPhone е най-печелившият продукт в САЩ

iPhone носи около 40% от оперативната печалба на Apple

iPhone носи около 40% от оперативната печалба на Apple

iPhone е не само водещият бранд, но и най-печелившият продукт в САЩ, сочи проучване на MarketWatch. Устройството държи една пета от световния пазар за смартфони и около 40% от американския.

iPhone осигурява 40% от оперативната печалба на Apple, което е най-големият дял в индустрията. На смартфона се падат над половината от продажбите на компанията през 2012 г., а маржът на печалбата от iPhone е минимум два пъти по-голям от този при iPad.

През миналата година Apple e продала 125 млн. телефона, или със 73% повече спрямо предходната. Това е донесло приходи на Купертино в размер на $80,5 млрд. долара.

Ключов фактор за ръста в продажбите и високите печалби на Apple e партньорството с телеком операторите. Субсидията от страна на провайдерите за един iPhone достига $425.

Печалбата от iPhone може да пада и пак да остане по-висока отколкото при останалите американски продукти. Вторият най-печеливш продукт в САЩ са цигарите Marlboro, маржът при които е 30%.

В челната петица на MarketWatch попадат още енергийната напитка Monster с марж 26,7%, Coca-Cola (25%) и бебешката храна Enfamil (24%).

На фона на слуховете за бюджетен iPhone, много анализатори прогнозират, че печалбата на Apple ще пада заедно с цената на смартфона. По данни на comScore, в момента iPhone държи 39% от американския пазар, докато устройствата с Android имат дял от 50%.

Коментар