Нов масов съдебен иск срещу Apple и нейния партньор AT&T в разпространението на апарата iPhone беше заведен през миналата седмица.
Обвиняват двете компании, че са подвели потребителите, като не са ги предупредили за размера на разходите, свързани със смяната на батерията на iPhone и услугата за поддръжка.
Искът, повдигнат от потребители на устройството начело със Сидни Люнг, е за над $5 милиона нанесени вреди, съобщи dailytech.com. В правните документи се твърди, че потребителите на iPhone не са били информирани по време на покупката за разходите и процедурите, съпътстващи смяната на батерията.
Освен това в заведения иск се пита дали Apple или AT&T са знаели, че времето и цената на смяната на батерията на iPhone са щели да се отразят на първоначалните продажби на устройството. В жалбата на потребителите се твърди и, че батерията трябва да се сменя след 300 зареждания, което води до ежегодишни разходи за подмяна и техническия труд.
Броят на зарежданията обаче противоречи на твърденията на производителя. В уеб сайта на Apple е ясно заявено, че правилно поддържаната батерия на iPhone използва до 80% от своя първоначален капацитет, което означава 400 цикъла на пълно падане на батерията и пълно зареждане.
Според потребителите, годишните разходи за подмяна на батерията възлизат на $100, докато от Apple са обявили, че предлагат програма за смяна, струваща $85.95. А предполагайки, че потребителите ще останат без iPhone за повече от седмица, заради работата по подмяната, от компанията обещават устройства под наем за $29/ден на тези, които не могат без телефон.
Потребителите на хендсета ще разполагат и с по-евтина опция за гаранцията на телефона. AppleCare ще увеличава гаранцията на iPhone от една на две години. Цената от $69 ще покрива и производителността на батерията.
Искът срещу Apple е вторият, свързан с батерията на iPhone. В края на юли отново в масов иск потребителите се оплакаха, че дизайнът на батерията ги ограничава.