Липсата на услугата БТК ADSL в дадено населено място е сред най-честите “градивни критики” в анкета на телекома, обхванала близо 48 хиляди абоната от страната.
Дългото изчакване на линия за получаване на справка и задължително присъствие на титуляра при заявяване на каквито и да било услуги са сред другите оплаквания на клиентите.
Абонатите съветват телекома след просрочване на месечното плащане да се начисляват лихви, а не "директно да се пристъпва към спиране на поста", разкриха от БТК.
Не липсват и забавни откровения. "Разговорите по БТК обикновено са дълги и ме заболява ръката и ми пламва ухото от търкането на слушалката", написал абонат на телекома в попълнената анкета. Той препоръчва компанията да изобрети и да предложи на своите клиенти "телефон, с който да си закача слушалката и микрофона на ухото и така да говори – безжично като блоотут".
В средата на юни компанията започна изследване на отношението на клиентите си и удовлетвореността им от използването на предлаганите от нея услуги. Проучването беше насочено към домашните и бизнес потребителите и целеше да предостави детайлна информация за специфичните им нужди и очаквания, уточниха от БТК.
Клиентите не телекома имаха различни варианти за участие в анкетата – да предадат попълнената карта в БТК център, офис на Български пощи или да я попълнят он-лайн. Близо 41 хиляди са предпочели да дадат своя глас лично в определените за целта места, а над 8 хиляди потребители на телефонни услуги са използвали интернет сайта на компанията (www.btc.bg). Всички те участваха в томбола за 10 нови компютъра, 100 MP3 Плейъра, 200 предплатени пакета на vivatel и 200 карти за обществени телефони.
Основните секции в анкетата бяха секция "удовлетвореност" и "демографска информация". Освен това абонатите имаха възможност свободно, извън въпросите, да споделят какво мислят за компанията.
Дядо Стефан от с. Ряховците (Габровско), например, желае да се запознае с маркетинговия директор Маркус Голдер. В писмото си ряховчанинът кани Голдер у дома си на "по ракия и салатка от градинката". Прилага и ръчно нарисувана карта на околностите на къщата си, за да не се изгубят гостите.
До момента са анализирани само част от анкетите. В резултат на искането на хора от третата възраст, за по-малко от месец е създаден планът "Стари приятели", при който те говорят помежду си абсолютно безплатно. От средата на юли БТК започна да предлага и ADSL пакети с двойно по-високи скорости, като запази същите цени.
Целта е, когато се обработят всички карти, компанията да предложи по-индивидуален подход при обслужването на клиентите си, уточниха от телекома.