Dell, един от основните доставчици на компютри и цялостни ИТ решения, разглежда възможностите на пазара за носима електроника, стана ясно от изявление на вицепрезидента Сам Бурд.
Технологиите стават все по-малки и това е едновременно интересна и привлекателна тенденция, коментира Бурд пред Guardian, визирайки свят на много свързани устройства. Има обаче сериозни предизвикателства по отношение на цената и начина за постигане на наистина добро потребителско изживяване, допълва мениджърът от Dell.
Въпреки, че все още не е обявила план за продукти, насочени към пазара на носима електроника, компанията от Тексас се интересува от технологиите в тази област. В следващите пет години Dell очаква устройствата и техните формати да продължат да се променят. Нуждата от статични десктопи ще остане, но ще има и реална необходимост от мобилни устройства, коментира Бурд.
Според скорошен доклад на Gartner обаче, ръстът на пазара за носима електроника ще бъде по-бърз от очакванията на Dell. Тази година глобалните приходи от подобни устройства ще достигнат $1,6 милиарда, благодарение основно на джаджи за фитнес и здраве. Към 2016 г. пазарът ще нарасне до $5 милиарда, прогнозира анализаторската компания.
Носимата електроника се разглежда от наблюдателите на пазара и като ефективно средство за повишаване на разпознаваемостта и лоялността към бранда. Още тази година на пазара се очакват умни часовници от ИТ гиганти като Google и Apple.