Възприемането на Windows 8 от страна на потребителите се бави, въпреки че Microsoft пусна системата още през октомври 2012 г. Новата платформа се нуждае от още време, за да постигне успех, а потенциал за такъв има, особено в сегмента на таблетите, посочи в интервю за Guardian вицепрезидентът на Dell – Сам Бурд.
Бизнесът минава бавно на Windows 8, но за успешно продаване на таблети платформата на Microsoft е необходима, смята Бурд. По неговите думи, процесът на внедряване на Windows 8 и таблетите в някои организации буди оптимизъм.
Данните на IDC сочат, че използването на Windows 8 на таблети е още много далеч от показателите на iPad, но все пак и системата на Microsoft постига известни успехи. Сам Бурд очаква в близките няколко години таблетите на база Windows 8 да достигнат една трета или дори 40% от общите продажби. „Това е напълно възможно”, смята вицепрезидентът на Dell.
В момента (по данни на Net Applications за юни) Windows 8 е инсталирана на 5,1% от компютрите в света, Windows 7 държи 44,4%, а Windows XP има дял 37,2%.