Нови проекти носят печалби на Yahoo

Мариса Майер изведе Yahoo на пътя на печалбата, прилагайки мениджърско ноу-хау от Google

Мариса Майер изведе Yahoo на пътя на печалбата, прилагайки мениджърско ноу-хау от Google

Чистата печалба на Yahoo нарасна с 46% през второто тримесечие, благодарение на нови проекти. В същото време приходите на компанията продължават да намаляват.

В периода април-юни Yahoo постига 331 милиона долара чиста печалба, или 35 цента на акция, при прогноза от 30 цента на Уол Стрийт. Приходите за тримесечието са намалели със 7% до 1,14 млрд. долара.

Мариса Майер, генералният директор на Yahoo, е доволна от постигнатите резултати. „Бизнесът ни продължава да се стабилизира. Почти всяка седмица пускаме нов продукт и никога досега не сме имала толкова високи темпове”, коментира бившият мениджър в Google.

Наскоро компанията представи мобилно приложение за iOS устройства, което дава прогноза за времето, както и имейл софтуер за таблети. Освен това Yahoo обнови началната си страница.

Yahoo демонстрира противоречиви резултати на фона на конкурентната борба с Google и Facebook. През второто тримесечие приходите от реклама в търсещата система са нараснали с 5% до 403 млн. долара. В същото време обаче постъпленията от банерна и друга графична реклама бележат спад с 11% до 423 млн. долара.

През февруари Yahoo сключи голяма сделка с Google, която ще й позволи да привлече повече рекламодатели към собствените си проекти от рода на Yahoo Sport и Yahoo News.

От началото на годината акциите на Yahoo поскъпнаха със 70%, а за последните 12 месеца от управлението на Мариса Майер ценните книжа на компанията добавиха 75% към стойността си. По този показател Yahoo изпреварва повечето корпорации в технологичния индекс S&P 500.

Според наблюдатели на пазара, акциите на Yahoo държат високи нива заради участието на компанията в азиатските Alibaba Holdings и Yahoo Japan. Основен актив на Yahoo в момента е пакетът акции в Alibaba, твърди анализаторската компания RBC Capital Markets.

Коментар