Телевизорите с ултрависока резолюция (UHD) в момента имат малък дял от пазара, но перспективите в дългосрочен план за този тип продукти са много добри. Анализаторската компания IHS повиши прогнозата си за пазара на UHD TV, отчитайки нарастващата достъпност на съдържание за подобни модели и стремежа на производителите да намалят цените.
По-рано IHS предполагаше, че през 2017 година на световния пазар ще бъдат продадени 2,1 млн. UHD TV. Според новата прогноза на компанията, след четири години пазарът на телевизори с ултрависока резолюция ще достигне 3,6 милиона броя само на територията на САЩ.
През настоящата година се очаква да бъдат продадени само 200 000 хиляди броя UHD TV на американския пазар, което е едва 1% от общия обем на ТВ пазара. Прогнозите сочат, че през 2014 г. пазарният дял на UHD TV в САЩ ще нарасне до 3%, а на следващата година – до 5%. През 2018 г. доставките на подобни модели в Съединените щати ще достигнат 4,6 млн. броя, което ще им отреди 13% дял.
В близките години UHD телевизорите трябва да поевтинеят значително и да станат по-достъпни за потребителите, коментира Вероника Тейър, анализатор от IHS в областта на потребителската електроника. По нейните думи, фиаското с 3D телевизорите е било добър урок за производителите, които сега ще се постараят да не допуснат старата грешка, а именно – да поставят висока цена за нова опция при липса на съответно съдържание, което да привлече купувачите.