Софтуер улеснява е-търговците в “ухажването” на клиенти
Потребителите виждат кой и какво търси в техния сайт в даден момент и веднага генерират и-мейл покани с конкретни оферти
20-06-2006
Нов софтуер ще улесни търговците в Интернет да изграждат лоялна база от клиенти. Програма на компанията Genius Inc. анализира в реално време кой и какво посещава във фирмения сайт и генерира предложения към потенциалните клиенти.
Нов софтуер ще улесни търговците в Интернет да изграждат лоялна база от клиенти. Програма на компанията Genius Inc. анализира в реално време кой и какво посещава във фирмения сайт и генерира предложения към потенциалните клиенти.
Продажбите в Интернет, за разлика от класическите, имат по-анонимен характер. В повечето случаи сделките стават изключително през автоматизирани системи, без пряк контакт между търговец и купувач. Това е ефективно, но не винаги. Откакто съществува търговията е ясно, че колкото по-добре познава своя клиент, толкова по-голям шанс за успех има продавачът. И освен конкретната стока, за която е тръгнал разговор, търговецът може да продаде и нещо допълнително.
Софтуерът SalesGenius се опитва да въведе класическите търговски прийоми в автоматизирания уеб бизнес. Програмата позволява на е-търговците да наблюдават трафика в техните сайтове и да получават справки на момента за всичко, което ги интересува. Например, за броя посетители на дадена страница, за процента клиенти в процедура на пазаруване, от коя страница конкретен посетител е напуснал сайта и т.н.
Подобна детайлна справка би помогнала много на търговците в Интернет в предлагането на персонализирани услуги на клиентите. Възможностите на SalesGenius едва ли са нещо уникално на пазара, но това е един достъпен продукт, от който може да се възползва по най-добрия начин малкият е-бизнес. В типичния случай е-търговците нямат представа какво разглеждат в момента и накъде се насочват клиентите на сайта. Но веднъж разпознати с техните навици, клиентите ще получават специални оферти, бонуси и други “закачки”, които да ги изкушат да пазаруват.
Вкарайте класика в е-търговията
|
► Е-търговия “на тъмно”
|
В типичния случай е-търговците нямат представа какво разглеждат и накъде се насочват посетителите на техния сайт
|
► Идея
|
Да се въведе мониторинг, който да генерира детайлна справка за посетителите, на базата на която е-търговецът да им предложи конкретни оферти – така както е в класическата търговия
|
►На помощ идва SalesGenius
|
Евтино и лесно за използване решение предлага компанията Genius с нейния софтуер SalesGenius
|
Една от най-полезните възможности на SalesGenius е автоматичното генериране на и-мейл покана към клиентите с линкове към сайта. GeniusTracker, друго средство на софтуера, наподобява прозорец на програма за мигновени комуникации, или чат. С него е-търговците следят кои клиенти са отворили и-мейл поканата, върху кои линкове са кликнали и в кои уеб страници са влезли.
Специален бутон в GeniusTracker дава възможност на търговеца да види ревю на поведението на даден посетител в сайта. Всички тези средства позволяват на търговците веднага да разберат кои са потенциалните купувачи на стоки от сайта и да ги обслужат адекватно.
Тъй като е предназначен за малкия бизнес, SalesGenius е лесен за използване и евтин. На неговите потребители няма да се налага да усвояват технически знания по конфигуриране на софтуера, добавяне на код в сайта и други подобни “задачки”. Компанията Genius предлага своя софтуер срещу 49$ на месец за един потребител. От нейния сайт (www.genius.com) може да се изтегли пробна 30-дневна версия.