Лек трус разклати телеком пазара в страната. Българската телекомуникационна компания (БТК) прекрати услугите по взаимно свързване на обществени далекосъобщителни мрежи с алтернативния оператор Некском – България ЕАД.
Това доведе до невъзможност на абонатите на Некском да се свързват с клиентите на най-голямата фиксирана мрежа в страната – тази на БТК – и обратно. Спирането на услугата по взаимното свързване е в резултат на непогасените от началото на тази година задължения от страна на Некском по договори с БТК, съобщиха от телекома.
От началото на 2007 екипите на БТК многократно са отправяли запитвания към Некском за възстановяване на дължимите суми за над 600 000 лв. Според договора между БТК и Некском алтернативният оператор има задължение да заплаща дължимите суми в трийсет дневен срок след датата на издаване на фактурата.
От Некском реагираха в рамките на няколко часа, като, според информация от компанията, задълженията към БТК са изплатени. Недоразуменията, довели до прекратяване на услугата по взаимно свързване между двете телекомуникационни компании, възпрепятстваха временно абонатите им да провеждат телефонни разговори помежду си.
В официално изявление, Некском се извини на клиентите си за създадените неудобства и обяви, че полага всички усилия възможно най-скоро да се възстанови услугата по взаимното свързване. Всички клиенти на Некском ще бъдат компенсирани, посочват от алтернативния оператор.
Кризата между двете компании избухна в момент, когато Intel Capital и MCI Management обявиха мащабни инвестиции в Некском–България ЕАД. Сделката предвижда бързо развитие на WiMAX мрежата с национално покритие на Некском за доставка на интегрирани гласови и безжични интернет услуги.
Е, рекли са си – сега е момента да си вземем бързо парите, при тези шумни инвестиции в Некском…
БТК да не почнаха да се плашат?!