Сребърно-цинкови батерии заменят литиево-йонните?

Когато става дума за мобилни устройства, продължителността на живота на батерията е от първостепенно значение. Независимо дали се отнася за мобилен телефон, лаптоп или MP3 плеър, дълготрайният живот на батерията често е най-желаната характеристика от потребителите.

Повечето от днешните устройства работят с литиево-йонни батерии, които обаче не са много надеждни. Доказателство за това е случаят от миналата година, свързан със Sony, когато компанията бе принудена да оттегли от пазара огромно количество произведени от нея литиево-йонните батерии, поради риск от запалване на лаптопа.

Автомобилният гигант Toyota дори избегна използването на този тип батерии в своето ново поколение Prius. Причина за това са опасенията на компанията, свързани с безопасността. Toyota е решила да използва никелови хидридни батерии. Едно е, заради батерията да ти се запали лаптопа, но съвсем друго е Prius за $23 000 да се движи по улицата, обгърнат в пламъци.

В момента фирмата ZPower търси начин да замени технологията за литиево-йонни батерии с такава, която да е по-безопасна и да има по-голяма енергийна ефективност. Компанията показа своите нови батерии на форума за разработчици на Intel (IDF) в Сан Франциско.

Батериите на ZPower са 30% по-издръжливи от литиево-йонните, като според президента на фирмата, те дори могат безопасно да се презареждат, което им осигурява допълнителен живот.

Новият тип батерии са съставени от сложен цинков полимерен анод, многопластов разделител и катод от сребърни нано-частици. И тъй като клетките, използвани в тях, са базирани на вода, те са безопасни за употреба – толкова, колкото и обикновените алкални батерии.

Освен това цинкът и среброто, използвани в батериите, са 95% рециклируеми. ZPower ще създаде програма, с помощта на която потребителите ще могат да рециклират използваните батерии и ще получават възнаграждение на цената на върнатите цинк и сребро. То ще бъде под формата на чек или кредит за закупуване на нови клетки.

Не всичко обаче е розово относно продуктите на ZPower. Батериите от този тип имат по 100 цикъла на живот, докато литиево-йонните разполагат с около 300. От компанията още не са разкрили на каква цена ще се продават батериите, за да може да се направи сравнение с литиево-йонните. Проблем представлява и намирането на пазар, тъй като досега ZPower разполага само с един голям OEM гигант, чието име не е обявено.

Коментар