Средният бизнес раздвижва пазара на стордиж решения

Средноголемите компании ще увеличат своите бюджети за сторидж решения с 10% през следващата година, за да се справят с нарастващите нужди за защита на данните и увеличаването на обема им, твърди ново проучване на компанията Forrester.

Изследването показва също, че средните бизнеси предпочитат да купуват сторидж от един единствен производител, като обикновено това е доставчикът на техните сървъри. Ето защо анализаторите препоръчват на системните доставчици да създадат сървър–сторидж пакети, които да предлагат чрез своите ритейл канали.

Ако искат да услужат още повече на средноголемите организации, производителите на сторидж системи могат да диференцират своите продукти за широко потребление, като включат в пакетите софтуер за лесно управление, казват от Forrester. И тъй като средните бизнеси обикновено разполагат с малоброен ИТ персонал, този софтуер трябва да скрие техническите сложности и да се фокусира върху лесната употреба.

Някои доставчици вече прилагат препоръките на Forrester. Така например, през миналия месец IBM представи своя гама дискове за малки и средни предприятия. Решението System Storage DS3300 интегрира софтуер за управление и е първият продукт в сериите DS3000 на IBM, в който е включена поддръжка за протокола iSCSI. Системата DS3300 е създадена, за да предостави на малките и средни предприятия инфраструктура, която да може да бъде разширявана с нарастване на сторидж нуждите.

През април конкурентът на IBM – Hewlett-Packard представи софтуер за управление на сторидж ресурсите (Storage Resource Management) за малките и средни бизнеси. SRM се използва за оптимизиране на капацитета на SAN (Storage Area Networks) и NAS (Network Attached Storage) решенията. Това предложение на HP последва с по-малко от една седмица увеличаването на капацитета на стордиж хардуера от типа всичко в едно, който също е насочено към сегмента на малкия и среден бизнес.

Проучването на Forrester през третото тримесечие, което е обхванало фирми с брой служители между 100 и 999, открива, че Dell, HP и IBM са трите водещи бренда в сегмента на средните фирми, като първите две взети заедно държат 59% от сторидж пазара и 84% при сървърите.

Коментар