Японските РС компании се надяват на вътрешния пазар

Японската РС индустрия губи позиции на световния пазар, сочи анализ на Digitimes Research

Японската РС индустрия я очаква период на застой, прогнозира Digitimes Research

След като Lenovo купи компютърния бизнес на NEC, на глобалния пазар останаха 4 активни производителя на РС от Япония – Fujitsu, Toshiba, Sony и Panasonic.

В резултат на силната конкуренция обаче, японските доставчици постепенно ще бъдат принудени да се концентрират на своя вътрешен пазар, сочи анализ на Digitimes Research.

Продължаващият спад на РС пазара подтиква производителите да сменят стратегиите си. През настоящата година доставчиците от Япония намалиха асортимента от продукти, като отделят по-голямо внимание на специализираните модели от рода на тънки и леки ултрабуци с по-продължително време за автономна работа. Данните сочат, че това лято японските производители са пуснали само 75 нови модела, което е с 40% по-малко спрямо същия период на миналата година.

Според източници от далекоизточната индустрия, в близко време Fujitsu ще започне да коригира производствените си процеси, Toshiba ще насочи усилията си към подобряване на бизнес операциите, а Sony ще реорганизира продуктовата си линия.

И трите компании планират да съкратят производствените разходи, като поставят акцент върху сегментите с най-голям потенциал за ръст.

От април 2014 г. Microsoft ще прекрати поддръжката на Windows XP и Office 2003. През същия месец в Япония влиза в сила нов, по-висок данък върху потреблението. Тези две събития ще провокират вълна на замяна на РС-тата в японските компании, но след обновлението японските производители ще влязат в период на застой, прогнозира Digitimes Research.

Коментар