Lexmark настъпва у нас с 12 нови принтера

Производителят на принтери Lexmark е увеличил оборота си у нас с 53% през първите шест месеца на 2007 година, съобщи Бранимир Иванов, мениджър на каналите за дистрибуция в България. Компанията атакува пазара у нас с много нови продукти, стана ясно на семинар, организиран от дистрибутора АСБИС България.
В периода октомври–декември производителят ще пусне на българския пазар 12 мастиленоструйни устройства. Три от тях са с единична функция (само принтер), четири са мултифункционални “3 в 1” (принтер, скенер и копирна машина) и останалите пет са мултифункционални “4 в 1” (принтер, скенер, копирна машина и факс).
От Lexmark твърдят, че новите принтери са по-качествени, работят по-бързо, по-лесни са за употреба и предлагат повече добавена стойност. Потребителите ще разпознаят в тях от пръв поглед Lexmark, тъй като дизайнът им е типичният за фирмата.
Миналогодишно проучване на компанията сред потребителите показало, че те искат принтерите им да разполагат с възможност за безжичен печат, дуплекс (възможност за печатане от двете страни на страницата) и слот за карти памет. Особено търсена е възможността за свързване в безжична мрежа на устройствата, независимо дали става дума за дома или за офиса. А желанието за дуплекс показва, че потребителите искат да пестят хартия.
Някои от новите устройства имат и “ауто принт” функция, която позволява печат без посредничеството на компютъра. Когато постави флаш паметта в принтера, потребителят може само чрез менюто на устройството да избере даден документ от флаша и да го принтира.
Пускането на принтери с безжичен интерфейс е продиктувано от тенденцията към все по-масово използване на мобилни устройства, посочиха от Lexmark. Очаква се в началото на 2008 година в глобален мащаб лаптопите да заемат 60% от пазара на компютри, като делът на десктопите ще продължи да намалява.
На семинара бяха демонстрирана безжична мрежа между лаптоп и принтер, както и асемблиране на мобилни компютри с отворените платформи на АСБИС. Специално внимание беше обърнато на мобилните дискове на Seagate, които се явяват надеждна технология за съхранение на проектите на потребителите.
Делът на мултифункционалните устройства на българския пазар е около 40%, стана ясно още от семинара, което обяснява и засилената активност на Lexmark в този сегмент. За 2006 година компанията e на второ място по пазарен дял у нас, а през последните 3 години е спечелила 32 търга, съобщи Бранимир Иванов. Целта пред Lexmark е първото място през следващата година.

Коментар