Adobe Systems планира да въведе в бизнеса си модела “софтуерът като услуга”, твърди Ройтерс, като се позовава на изявление на президента на компанията. Това означава, че потребителите ще могат да ползват продуктите на Adobe през интернет.
“Софтуерът като услуга” набира все по-голяма популярност. Предимство на този подход е, че потребителите не инсталират приложения на своите компютри и могат да работят с продуктите, доставяни като услуга, от всяко РС, включено към интернет.
Освен това моделът на софтуерните услуги предлага по-гъвкави схеми за заплащане, според нуждите и използването. Първи въведоха подобен начин на обслужване доставчици на CRM приложения като www.salesforce.com. “Софтуерът като услуга” се явява икономична алтернатива на скъпите приложни пакети, предлагани на компаниите от най-големите играчи в индустрията.
Въвеждането на новия бизнес модел може да отнеме цяло десетилетие на Adobe, според анализатори на пазара. Компанията ще предостави достъп до своите приложения на абонаментен принцип, като не е изключено да се опита да издържа услугата и от реклами към крайните потребители.
Наскоро Adobe придоби разработчика на онлайн текстовия редактор Buzzword – компанията Virtual Ubiquity. Освен това Adobe стартира нова уеб-базирана услуга Share, предназначена за обмен на документи и тяхното публикуване в интернет.
Компанията планира и други подобни интернет базирани приложения. Остава открит въпросът дали и тежки продукти като Adobe Photoshop могат да се впишат в модела на софтуерната услуга.