Microsoft се закани да преобрази комуникациите
Нова стратегия на компанията предвижда сериозна намеса на пазара за унифицирани комуникации, където лидери са Cisco и Avaya
28-06-2006
Имате телефонно обаждане? Вижте го в своята електронна поща. Тази и много подобни услуги обещава Microsoft с новия си план за унифицирани комуникации. Въпреки че това е една област, в която компании като Cisco, Avaya и някои не толкова известни вече имат сериозни постижения, Microsoft влиза в нея с увереност.
Имате телефонно обаждане? Вижте го в своята електронна поща. Тази и много подобни услуги обещава Microsoft с новия си план за унифицирани комуникации. Въпреки че това е една област, в която компании като Cisco, Avaya и някои не толкова известни вече имат сериозни постижения, Microsoft влиза в нея с увереност.
Софтуерният гигант обяви тази седмица в Сан Франциско, че иска да трансформира света на телекомуникациите така, както промени компютърния свят в началото на 80-те години. Microsoft подготвя стратегия за взаимодействие на настолни компютри и сървъри с телефонни централи, стационарни и мобилни телефони. Целта е потребителите да получат множество нови услуги.
Софтуерът на Microsoft ще свърже системите за електронна поща (на основата на нейния Exchange сървър) с телефонните централи (традиционни или IP-базирани). Това ще позволи, например, потребителите да получават гласова поща в своя MS Outlook. С новия софтуер, получателят на и-мейл ще вижда статуса на изпращащия и с едно кликване с мишката ще може да се свърже с него по обикновен или мобилен телефон, както и чрез програма за мигновени комуникации.
Новият план на Microsoft
|
►Обявлението
|
– Компанията разкри план за навлизане на пазара на унифицирани комуникации с нови продукти, които ще интегрират PC и сървъри с телефонни централи, стационарни и мобилни телефони
|
►Очаквани услуги
|
– получаване на гласовите обаждания в електронната поща и обратно – и-мейли на телефона;
– иницииране с един клик на мигновена комуникация между общуващи по и-мейла; – видеоконференции с насочващи се от глас микрофон и камера и др. |
► Пазарът
|
– Компании като Cisco и Avaya са лидери в унифицираните комуникации. Microsoft разчита на голямата си база от потребители в корпоративния сегмент, от които очаква да купят и новите й продукти
|
Друга възможност ще позволи на деловите хора, когато закъснеят за среща, която е планирана в календара на Outlook, да телефонират на Exchnge сървъра с молба да уведоми другите участници за закъснението. Едно разширение на Exchange сървъра, наречено Communication Sever, пък прави възможно потребителите да получават и-мейли на телефона, когато са далеч от компютрите си.
Microsoft планира също да пусне иновативна услуга за видео конференции. Тя ще използва насочван от глас микрофон и камера, която се върти на 360 градуса, така че говорещият винаги да е във фокус.
Всичко тези възможности не са нещо непознато. Microsoft определено е закъсняла с навлизането в унифицираните услуги, но едва ли някой би подценил нейните усилия. Предпоставки планът да успее има, тъй като софтуерът на Microsoft е инсталиран на почти всяко корпоративно РС.
Когато, по-късно през годината, компанията обяви своите комерсиални продукти за унифицирани комуникации, работещи в интеграция с нейните офис приложения и сървърен софтуер, много ИТ мениджъри ще бъдат изправени пред труден избор. Предизвикателство пред Microsoft ще бъде да ги убеди да приемат нарастващите пакети на фирмения й софтуер за РС и сървъри, вместо по-евтините и модулни уеб базирани услуги с подобна функционалност.
Microsoft everywhere! Who else?
Поредния бъг с логото на MS