От известно време насам САЩ губят своето влияние върху глобалната икономика и Интернет, докато други държави развиват бързо нарастващи пазари, заявиха от компанията за финансови анализи Morgan Stanley по време на конференция за Web 2.0.
От 1999 година насам делът на САЩ в глобалния брутен вътрешен продукт постоянно намалява, като от 22% сега е спаднал на 19%. И докато това е доста добра новина за другите страни, то за Щатите не е особено приятна тенденция, писа informationweek.com.
Що се отнася до Интернет, особено до ключовите за успех технологии Web 2.0, то най-бързо растящите пазари не се намират в САЩ. Така например, Германия води на пазара за е-търговия, а Китай e лидер в онлайн игрите. Южна Корея е номер едно в широколентовата връзка, Япония в мобилните плащания, а Великобритания в онлайн рекламирането. Бразилия и Южна Корея пък са първенци в социалните мрежи, а Филипините – в микротранзакциите чрез SMS.
Все пак Америка не се намира толкова встрани от центъра на събитията. Онлайн рекламирането в САЩ е нараснало с 26%, като сега делът му е 10% от глобалния пазар за реклама, което се равнява на $21 милиарда, казват от Morgan Stanley. Общият пазар за реклама в Щатите се очаква да се увеличи с 4% през тази година. До 2012 година 17% от общите разходи за реклама в САЩ ще бъдат похарчени за онлайн кампании.
По отношение на нарастващото значение на новите интернет компании, от Morgan Stanley дават за пример социалните мрежи и други Web 2.0 проекти, които не са били в топ 10 по трафик през 2005 година, но вече са. Сред тях са YouTube, Live.com, Facebook, Orkut.com, Wikipedia.org и Hi5.com, според данни на Alexa Global Traffic Rankings.