София, 24.09.2013 –Хюлет-Пакард България и Джуниър Ачийвмънт България наградиха победителите в третия, национален, кръг на международното състезание „Социални иновации” (Social Innovation Relay). Учениците Анджела Генова, Цветелина Стойкова, Вероника Зорова и Наталия Христова от 12 клас на СОУ „Козма Тричков”, гр. Враца, заеха първо място сред българските отбори със своята идея за музей за незрящи хора.
Тяхната социална бизнес концепция е да направят музей, където слепите хора да могат да докоснат специално направени макети на експонатите и така да се запознаят с тях. Победителите от отбор „Winners” (Победители) получиха последно поколение преносими компютри от г-н Ираван Хира, Генерален директор на Хюлет-Пакард България. Той заедно с изпълнителния директор на Джуниър Ачийвмънт България, г-жа Милена Стойчева, поздравиха участниците за успеха.
На второ място бяха наградени учениците от МГ „Баба Тонка”, гр. Русе, с техния проект електронен четец с разширени възможности за незрящи. Трето място заеха отново ученици от СОУ „Козма Тричков” гр. Враца. Техният проект бе посветен на автомобил, задвижван с енергия от вятъра.
„Когато бях ученик и ми казваха, че младите сме бъдещето, не се възприемах така и тези думи ми звучаха клиширано”, сподели Ираван Хира. “Сега обаче, много години по-късно, заемайки този пост в Хюлет-Пакард България разбирам, че наистина младите са бъдещето и трябва заедно с организации като Джуниър Ачийвмънт да им предоставяме възможности да развиват потенциала си”, допълни още той.
„Много сме доволни от работата и комуникацията с консултантите от Хюлет-Пакард”, сподели учителката на победителите – Румяна Витньова от СОУ „Козма Тричков”, гр. Враца. Тя също бе наградена от организаторите на състезанието.
„Социални иновации” е световна надпревара, в която ученически отбори от 20 страни разработват проекти, които могат да окажат положително влияние върху обществото. Учениците от Враца достигнаха до победа, след като пребориха общо 210 отбора и 1000 ученици, включили се в националните кръгове на надпреварата. По време на състезанието участниците бяха напътствани от 13 служители на Хюлет-Пакард България, които ги обучаваха да мислят иновативно и да развиват умения, с чиято помощ да се превърнат в социално отговорни предприемачи.