Американските корпорации Apple и Google изпревариха Coca-Cola в рейтинга на най-скъпите брандове в света, изготвен от Interbrand.
Изследването на консултантската компания отчита, че марката Apple е поскъпнала с 28% през 2013 г. до 98,316 млрд. долара, което й отрежда първо място.
Брандът на интернет гиганта Google бележи още по-висок ръст – с поскъпване от 34% до 93,291 млрд. долара марката вече заема второ място.
Досегашният лидер Coca-Cola слиза на трета позиция с цена на бранда си 79,213 млрд. долара, което е с 2% повече спрямо стойността от миналата година.
В челната петица на най-скъпите марки попадат IBM ($78,808 млрд., ръст 4%) и Microsoft ($59,546 млрд., ръст 3%). Следват General Electric ($46,947 млрд., +7%), McDonald’s ($41,992 млрд., +5%), Samsung ($39,610 млрд., +20%), Intel ($37,257 млрд., -5%) и Toyota ($35,346 млрд., +17%).
По-надолу в списъка фигурират брандовете Mercedes-Benz и BMW, заемащи съответно 11 и 12 позиция. Disney е 14-та, а Gillette – 16-та.