Първият самолет на easyJet, водещата европейска компания за нискотарифни полети, кацна в София снощи. Първите пътници, които пристигнаха в България, бяха посрещнати по традиционен български обичай – с хляб и сол. В същото време, по случай първия полет на easyJet от България, заминаващите за Лондон пътници се насладиха на огромна торта с формата на самолет на easyJet.
Голяма част от пътниците на първия полет на easyJet от София – 62% отлетяха за Лондон, за да посетят свои приятели, семейства, деца и внуци. Това сочат данните от проучване, проведено сред заминаващите пътници.* Като причина за своето пътуване до Лондон, 14% от пътниците посочват, че отиват на ваканция, а 24% – отиват по бизнес задачи.
По дестинацията София – Лондон Гетуик летяха 95% българи и 5% британци.
Първият полет на easyJet привлече пътници от всички възрасти. Мнозинството от пътуващите към Лондон (31%) бяха на възраст между 25 и 35 години. Сред анкетираните пътници на възраст между 35 и 45 години бяха 24 на сто. По-младото поколение – между 18 и 25 години, бяха 19%, докато хората над 55 годишна възраст бяха 16%. Само 10% от пътниците бяха във възрастовата група между 45 и 55 години.
„Щастливи сме, че България се присъедини към семейството от 23 европейски държави, в които easyJet предоставя нискотарифни полети с грижа и удобство,” коментира Питър Воец, Маркетинг мениджър за Швейцария, Австрия и Източна Европа, easyJet.
„Очакваме easyJet да превози над 50,000 пътници през първата година от работа на дестинацията Лондон Гетуик – София, докато само в първия месец очакваме около 6000 пътници. Авиокомпанията ще лети между 3 и 5 пъти седмично, тъй като по време на ски сезона линията се очаква да бъде по-натоварена,” добави Питър Воец.
Очаква се 25% от пътниците на easyJet по тази дестинация да пътуват от София до Лондон, докато 75% да са тези, които пристигат от Лондон в София. Това е доста добро съотношение, тъй като в много източноевропейски страни съотношението е 20 / 80, което е знак че повече българи пътуват.
easyJet е пример за успеха на Европейския съюз – стартирала дейността си само преди 11 години с два самолета и два маршрута, авиокомпанията бързо се разраства и се превърна в четвъртата по големина авиокомпания в Европа, която транспортира над 37 милиона пътници годишно до 352 дестинации в 23 европейски страни.
На базата на модела на американската нискотарифна авиокомпания South-West, easyJet беше първата авиокомпания в Европа, която разработи нискотарифния бизнес модел и революционизира авио-индустрията със своята уникална марка с ниски тарифи, предоставяйки грижа и удобство.
Дейността на авиокомпанията се фокусира върху опростен и ефективен модел, като използва чисто нови самолети (Airbus 319 и Boeing 737), за да свързва летищата в ключови градове из Европа, като елиминира ненужните разходи за безплатна храна на борда и за традиционните самолетни билети.
Авиокомпанията може също да намали разходите като опрости разпространението, като не използва посредници, а продава директно на потребителя. Като интернет-базирана компания, easyJet продава над 98% от местата чрез своя уебсайт www.easyJet.com.