Бизнесът с джобни компютри потъва

За петнадесето поредно тримесечие пазарът на джобни компютри отчита спад. През Q3’07 продажбите на PDA са намалели с над 39% спрямо същия период на миналата година и възлизат на 729 000 устройства, твърдят от IDC.
Начело в сегмента е компанията Palm, следвана от HP и Mio. Първата петица допълват Fujitsu-Siemens и Sharp.
Лидерът Palm, който не е пускал ново PDA устройство от две години, държи 44,6% от пазара. Компанията се е фокусирала върху смартфоните и новата си операционна система.
HP заема 27,2% дял от пазара и наскоро пусна нов модел iPAQ 110 Classic, като обяви и iPAQ 210 Enterprise, който се очаква през следващата година.
Третият, Mio, притежава 11,2% дял, благодарение най-вече на функциите за навигация в своите устройства. Компанията пусна в края на лятото два нови продукта – GPS-PDA P360 и P560.
Fujitsu-Siemens държи четвърта позиция с 5.4% дял, а японската Sharp има 2,4% за тримесечието, като отчита най-голям спад – 82% – спрямо същия период на миналата година.
Причина за упадъка на PDA бизнеса е растящата популярност на смартфоните, коментират анализаторите. Предимство на джобните компютри е, че употребата им не е обвързана с тарифни планове на мобилните оператори, което ги прави по-изгодни от смартфоните за определени приложения.

Коментар