Hewlett-Packard е доставила най-много лаптопи на световния пазар през третото тримесечие, връщайки си първото място, което й отне Lenovo, сочат данни на Digitimes Research.
В периода юли-август корпорацията от Пало Алто, Калифорния, бележи ръст на доставките на лаптопи с 30%, в сравнение с предходното тримесечие, достигайки 20% пазарен дял.
HP дължи ръста си на големи доставки за образователния сектор в Индия. Нейният основен конкурент Lenovo държи 18,9% от пазара, твърди анализът на Digitimes Research. Точни данни за броя на продадените лаптопи не се посочват.
Прогрес демонстрира и друга американска компания – Apple, която бележи 20% ръст на продажбите, благодарение на обновените модели MacBook Air и MacBook Pro. За същия период се наблюдава спад при Samsung, Asus и Acer съответно с 30%, 20% и 15%.
Спадът при Samsung се обяснява със спирането от производство на редица лаптопи от начално ниво, планирани да излязат през втората половина на 2013 г. Корейската компания отново ще се фокусира върху по-скъпите модели, които генерират по-големи печалби.
Що се отнася до Acer и Asus, спадът при тях се дължи на пускането на повече модели от входно ниво, без сензорни функции, пояснява Digitimes Research. Като цяло, продажбите на лаптопи в световен мащаб са нараснали с по-малко от 3% спрямо предходното тримесечие.
Digitimes Research прогнозира по-рано спад от 14% в бизнеса с лаптопи през 2013 година спрямо предходната. Анализаторската компания очаква забавяне на спада в доставките през следващата година до 10%.