Изявление на Мобилтел: Промоцията “88 коли за 88” дни не е хазарт

Мобилтел винаги стриктно е спазвала законите на страната и е пример в това отношение. Изненадани сме от спекулациите по отношение на промоцията „88 коли за 88 дни”. Нашето официалното становище, което съвпада с постановлението на Софийската районна прокуратура, е:
1.       „88 коли за 88 дни” безспорно е една от най-успешните промоции на българския пазар, доказателство, че Мобилтел е иновативен лидер във всички направления и основната му цел е да предоставя най-високо качество на услуги на своите клиенти.
2.      Целта на промоцията е популяризиране на SMS услугите и поощряване на лоялността на клиентите на Мобилтел.
3.      По същността си „88 коли за 88 дни” еSMS игра тип викторина, която позволява на участниците в нея след показване на конкретни знания да спечелят награди.
4.      Подобни викторини са популярни в много страни с по-развити пазари от българския и никъде не се считат за нарушение на закона за хазарта, защото имат познавателен елемент, наградите не зависят от постъпилите приходи, а са предварително закупени, условията за участие са напълно ясни, изпращането на SMS не се счита за залог по смисъла на хазарта, тъй като е в рамките на използваните досега тарифи на оператора и вида на промоцията не съвпада с определението на нито един тип хазартна игра, описани подробно в закона.
5.      Позовавайки се на гореизложените факти, Софийска районна прокуратура постанови с постановление от 06.11.2007, че промоцията „88 коли за 88 дни” не може да се счита за хазартна игра и отказа да образува наказателно производство, като прекратява преписката.

Коментар