Пазарите в Европа и Япония са приоритет за Sony, става ясно от разговор с журналисти на главния изпълнителен директор на компанията – Казуо Хираи.
Плановете за растеж на Sony се опират в голяма степен на продажбите на смартфони, 60% от които идват от европейския пазар и Япония. Наскоро компанията даде заявка за третото място в света след Samsung и Apple, като за целта ще засили присъствието си на тези два ключови пазара.
Подобна цел е далечна. В момента Sony заема седма позиция на световния пазар за смартфони, припомня Ройтерс. През 2014 година приоритет за компанията ще бъдат Европа и Япония, тъй като Казуо Хираи осъзнава, че не е реално бързото покоряване на американския пазар. Ето защо Sony ще следва тактика за постепенно проникване в САЩ.
T-Mobile USA е единственият засега оператор, който продава смартфони с японката марка в САЩ. На пазара в Китай Sony сключи партньорства с няколко оператора, но не успя да конкурира успешно местните производители като ZTE и CoolPad. Предвид тези обстоятелства, през 2014 година компанията ще се насочи приоритетно към пазарите в Евпропа и Япония.