Няма кой да спре срива на музикалните продажби

Нито новите интернет услуги, нито какъвто и да е друг модел могат да спрат пропадането на бизнеса с продажба на музика. Ново проучване потвърждава тревожната за индустрията тенденция.
Приходите от продажба на песни в света ще намалеят от $31,8 милиарда през 2006 година до $26,2 милиарда през 2011-а, твърдят от компанията eMarketer. В САЩ, където е най-големият пазар, стойността на покупките на музика ще падне от $11,5 милиарда през миналата година до $9,3 милиарда през настоящата, т.е. с около 2,2 милиарда долара за една година.
Новите способи за продажби няма да излекуват музикалния бизнес, убедени са анализаторите. Услуги като епълската iTunes и новите предложения, лансирани от големи доставчици на мобилни телефони, не са панацея и няма да спрат пропадането на бизнеса с музика. Но те ще стават все по-важни източници на приходи за компаниите от музикалната индустрия.
Дори и при увеличени онлайн продажби, доходите на големите играчи в сектора ще продължат да падат, прогнозира eMarketer.

Коментар