Развиващите се страни купуват много лаптопи и това радва особено Hewlett-Packard, която се облагодетелства от търсенето на мобилни компютри.
В началото на седмицата компютърният гигант от Пало Алто обяви финансовите си резултати за четвъртото тримесечие, които показват увеличение на приходите във всички нейни отдели. За пореден път обаче PC бизнесът е номер едно, писа CNET.
Приходите на отдела Personal Systems Group, който се занимава с продажбата на десктоп и лаптоп системи, са се увеличили с 30%, в сравнение с Q4 на миналата година, и са достигнали $10.1 милиарда. За пръв път този отдел на HP минава границата от $10 милиарда. Продажбите на PC-та са нараснали с около една трета през миналата година.
От HP твърдят, че успехът се дължи изцяло на усилията на компанията, а не на други фактори. Марк Хърд, шефът на компютърния гигант, казва, че Windows Vista няма заслуга за нарасналите PC продажби. Общо за тримесечието, приходите на HP възлизат на $28.3 милиарда, което е увеличение с 15% за една година.
Най-големият производител на PC-та в света реализира стабилен растеж тримесечие след тримесечие, откакто задмина по пазарен дял своя конкурент Dell, преди повече от година. HP се възползва доста успешно от бума на потребители, купуващи си за пръв път персонални компютри в развиващите се пазари, като Бразилия, Русия, Индия и Китай. В момента от тези региони идват 9% от приходите на компанията.
В свое изявление Хърд отбелязва, че HP продава своите продукти в 400 китайски града и планира да увеличи този брой за в бъдеще.
Блейд сървърите също са във възход с увеличение на приходите от 78% през изминалата година. Imaging and Printing Group, отделът, който продава камери и принтиращи устройства, е реализирал най-слаб растеж, без да увеличи печалбите си. Приходите от него са се увеличили с 4% на $7.6 милиарда.
Продажбите на потребителски хардуер обаче са спаднали с 5%. През миналата седмица от HP съобщиха, че ще променят своя бизнес модел за камери, като компанията иска да си партнира с друга фирма в производството на този тип продукти.