Към неусвоената ниша на реклами в PDF документите се насочиха интернет гигантът Yahoo и разработчикът на софтуер Adobe. Двете компании планират да въведат технология за динамична реклама в популярните PDF документи, разпространявани през имейл и в интернет.
Досега в PDF-те имаше само статични реклами, но новата система ще позволи при всяко разглеждане на документа да се показват различни послания.
Технологията вече се тества на страниците в мрежата на Yahoo. Таксуването на рекламодателите ще бъда на принципа „плати за клик” (pay-per-click). За да не обременява прекалено много потребителите, системата ще изключва рекламите автоматично при отпечатване на PDF документа.
Когато един издател реши да публикува PDF с рекламни послания, той ще изпраща документа в системата на Yahoo и Adobe, където ще се вграждат рекламите. На клиента ще се връща макет за окончателно одобрение.
В бъдеще се предвижда издателите да разполагат със свои инструменти за вмъкване на контекстните реклами в PDF документите, което значително ще ускори и улесни процеса.