Троянци изместват рекламата в спама

Спамърите преминават от бизнес с рекламни послания към разпространение на зловреден код, обикновено троянци, алармира компанията за сигурност IronPort Systems. Освен това тази година обемът на спама се е увеличил двойно, за да достигне 98% от имейл трафика, твърдят експертите.
Всеки ден спамърите разпращат 120 милиарда нежелани електронни писма. Приходите от този бизнес възлизат на невероятната сума от 200 милиарда долара годишно.
Зловредните програми стават все по-скрити и по-сложни, отбелязват от IronPort. Непрекъснато се появяват нови технологии, които се тестват чрез спам съобщенията.
Очаква се през следващата година спамът да включва по-малко реклама, за сметка на увеличеното разпространение на троянски програми. Връзките към опасни сайтове, слагани в спам съобщенията, са нараснали с над 250% през 2007 година, сочи докладът на IronPort.
Обикновено зловредният код, идващ със спам съобщенията, се използва за разширяване на ботнети, чрез които пък се разпространява спам. И така кръгът се затваря. Троянците се използват също за кражба на лични данни, от които кибер мошениците извличат ползи.
Вредата от спама се измерва и с прахосаното време на потребителите, които вече губят десетки минути на ден в разчистване на е-пощата от нежелани съобщения.

Коментар