Жетони за сваляне на музикални парчета ще се предлагат заедно с напитките на PepsiCo. Кампанията стартира от февруари следващата година в САЩ, твърди публикация в The Times.
PepsiCo, производителят на Пепси–Кола и други популярни напитки, ще реализира идеята съвместно с интернет магазина Amazon.com. На разположение на потребителите за безплатно сваляне ще бъдат около милиард аудиотракове.
Според информациите към момента, PepsiCo ще прикрепи към своите напитки пет милиарда жетона. Всеки потребител, който събере пет от тях, ще може да ги замени с безплатна музика.
Песните ще бъдат без DRM защита. Както е известно, Universal и EMI са първите лейбъли, които вече се отказаха от DRM, и именно те ще бъдат партньори на PepsiCo.
При пет милиарда жетона, които ще осигурят на потребителите 1 милиард песни, и при пазарна цена от 0,99 цента на едно музикално парче без DRM защита, излиза, че PepsiCo ще раздаде музика за близо 1 милиард долара.