Мобилните телефони се сдобиват с тематични интернет търсачки

След като търсенето в Интернет стана един от основните ангажименти на свързаните към мрежата РС, същото може да се случи и с мобилните телефони и хендхелд устройства. Бумът в потреблението на портативни джаджи насочва усилията на компаниите към предоставяне на нови приложения за телефони и палмптопи, свързани с Интернет.

Една от компаниите, която е съсредоточила дейността си в тази посока, е Targetize с главен офис в Израел. Наскоро фирмата реализира сделка, благодарение на която жителите на Аржентина ще могат да търсят информация и новини от света на спорта на своите мобилни телефони. Създаден беше специален уеб сайт със спортна база данни и визия, предназначена за малък дисплей, така че да е удобен и ясно видим на екрана на мобилен телефон.

Targetize използва световното първенство по футбол, за да предложи новини от терените в Германия на потребителите на мобилни телефони с цветен дисплей и възможност за достъп до интернет. Услугата включва и персонална информация за отделните играчи, до която потребителите получават достъп след изписване на първите букви от името на съответния футболист.

Освен новини, услугата на Targetize предлага и лесен начин за откриване на желаната информация. Резултатите от търсенето не са ограничени само в областта на спорта и предоставят директно необходимите материали (а не просто линкове към тях, какъвто е случаят при традиционните търсачки). Това намалява времето на търсене и броя на кликовете, които потребителят трябва да направи, коментират от компанията.

“Вертикалното” търсене, за което става дума тук, отдавна е разпространено в интернет пространството. То осигурява директен достъп до информацията в определена област. Голяма полза от него могат да извлекат професионалисти като лекари например, но същевременно и техните пациенти, както и хора, търсещи работа или определен продукт – въобще всеки, който се нуждае от по-специфична информация.

“Вертикалното” търсене при мобилните телефони обаче е нова идея. След успеха на сделката в Аржентина, Targetize смята да се насочи към предлагането на услуги на световния пазар. Авикай Леви, изпълнителният директор на компанията, смята, че хендсет устройствата ще стават все по-популярни и конкурентни на настолните компютри и лаптопите и именно на това се гради фирмената политика.

Интересно е, че в този момент дейността на компанията ще се фокусира върху европейския пазар, споделя още Леви, като уточнява, че конкретна сделка ще се реализира в рамките на няколко седмици.

Обемът на съдържанието в Интернет нарасна неимоверно и услугите, които предлагат търсачките, станаха изключително популярни. Google безспорно е номер едно, като опити да го конкурират правят Yahoo и MSN. Всяка от големите компании се стреми  да предлага нови услуги, за да спечели на своя страна повече потребители. Малки специализирани компании като Targetize пробват иновационни бизнес модели на неразработени пазари с висок потенциал, какъвто е този на търсенето в Интернет чрез мобилни телефони. Техните усилия обаче едва ли ще останат незабелязани от големите машини за търсене. Има ли ниша на потребителско търсене, със сигурност ще бъде запълнена бързо.

Коментар