Американските геймъри са похарчили $3,45 млрд. за покупка на игри през третото тримесечие на 2013 г. Това е ръст от 17% спрямо същия период на миналата година, сочи анализ на NPD Group.
Продажбите на кутии с игри за домашни конзоли и РС възлизат на $1,30 млрд. в периода юли-септември. В сегмента се наблюдава ръст от 20% на годишна база, което се дължи в голяма степен на появата на Grand Theft Auto V през септември.
На цифровите продажби, вкл. игри, допълнения, абонаменти, мобилни и „социални” проекти, се падат $1,72 млрд. от приходите на гейм индустрията.
Ръстът през третото тримесечие на 2013 г. е най-висок за периода от Q2 на 2011 г. досега. Влияние оказват продажбите както на кутии, така и на цифрови версии на игри, коментира NPD.
Анализаторите очакват, че появата на новите домашни конзоли PlayStation 4 (от Sony) и Xbox One (от Microsoft) ще повиши значително продажбите на видеоигри през празничния сезон.