Социалните мрежи търсят тънкия баланс

Всеки активен потребител на интернет днес е член поне на една виртуална общност, твърди ново проучване на Strategy Analytics. Т.нар. социални мрежи са може би най-бързо развиващият се сегмент в мрежата. Броят на техните потребители е около 373 милиона души.
Аудиторията на социалните мрежи нараства всяка година с 22%, установява проучването. Според анализаторите, скоро може да се очаква трафикът през социалните мрежи да достигне този на професионалните сайтове.
И както при професионалните сайтове, социалните мрежи се опитват да печелят от реклама. Предизвикателството пред тях е да намерят тънкия баланс между броя на привлечените потребители и обема на рекламата, така че да не отблъснат аудиторията си.
Strategy Analytics прогнозира, че до пет години потребителите на мрежи като MySpace, Facebook, YouTube и Flickr ще превишат един милиард. В момента Facebook разполага с 58-милионна аудитория, MySpace – със 110 милиона, Flickr – с 24 милиона и  YouTube – с 57 милиона потребители.
Същевременно нараства броят и на неголемите затворени виртуални общества. Това са един вид клубове, които обединяват хората по професионални или други интереси.

Коментар