Нова технология може да направи “задължително” гледането на рекламните клипове, съпътстващи същинското видео, сваляно от интернет. Microsoft се опитва да патентова технология, която няма да позволи “прескачането” на рекламите, съобщи arstechnica.com.
Ако видеофайлът е защитен с DRM, то прескачането на рекламата няма да е възможно. Потребителите ще могат да гледат който и да е фрагмент от видеото, само след като видят и рекламата.
Очаква се технологията на Microsoft да даде тласък на ново поколение услуги, които ще позволят свободно сваляне на видеоклипове и пълноценни филми от интернет.
Видео съдържанието ще се намира на потребителския компютър, а рекламата ще се сваля от интернет при всяко гледане на филма. При отсъствие на връзка към интернет, системата ще показва свалените по-рано рекламни клипове.
Технологията ще работи и при прехвърляне на файловете от един на друг компютър или на портативни устройства.
Нали се сещате че всеки ще си записва филмите, които после ще плейва с някой пиратски плеър от флашката си.