Ultra HD телевизорите с 10% от пазара през 2014

Ultra HD TV все още са скъпи и бавно се налагат на пазара

Ultra HD телевизорите все още са твърде скъпи, което е основната причина за бавното им навлизане на пазара

Световните продажби на телевизори с ултрависока резолюция (Ultra HD) ще нараснат до 15-20 милиона броя през 2014 година, заемайки между 8 и 10 процента от целия ТВ пазар, прогнозира Digitimes.com.

Очаква се китайските производители да осигурят над 50% от доставките и да се фокусират върху по-скъпи модели. Южнокорейските гиганти ще заемат 20% от Ultra HD пазара, а японските производители – над 15%, най-вече със скъпи модели.

По-рано с подобна прогноза излезе и анализаторската компания WitsView. По нейни данни, през 2014 г. доставките на Ultra HD телевизори ще нараснат до 16-18 млн. броя, а делът им ще превиши 8% от целия ТВ пазар.

Междувременно, IHS прогнозира по-бавно развитие на пазара на Ultra HD TV. Продажбите на подобни телевизори ще заемат 10% от пазара чак след пет години – през 2018. Предполага се, че тогава ще бъдат продадени 24 млн. броя Ultra HD TV, известни още като 4K, тъй като имат четири пъти по-висока резолюция от Full HD.

Една от причините за бавното възприемане на UHD TV е високата им цена, според анализаторите. По данни на WitsView, през 2013 г. на пазара са пуснати само 2,1 милиона такива модели, което е около 1% от общите доставки на течнокристални телевизори.

Коментари по темата: „Ultra HD телевизорите с 10% от пазара през 2014”

добавете коментар...

  1. asd

    @В:о) същност 3D-то умира (слава Богу). На тазгодишния CES не е имало почти никакви 3D телевизори. 4K е добра стъпка, но е още мнооого рано за нея. Доста неща трябва да наваксат в технологичен план.

  2. :о)

    Не се научиха…никой няма да плаща двойно за неясни екстри.
    Като имам 4К телевизор и какво? Трябва да похарча още 1 куп пари за
    UltraHD устройства и дискове…да, дооообре 😉
    Телевизията още е на 720p , т.нар. HD канали 😉
    Къде си Пено, къде си Гинке?

    Пак ще си останат с 5-6 % от пазара и пръст в уста.
    Преди време така “3D” нахлу с безумни цени и обещания, а сега го набутват и в най-евтините телевизори “голямата екстра” с която мислеха че ще печелят милиарди 😉

Коментар