Лидер в сегмента на корпоративните смартфони вече е Samsung. Производителят от Южна Корея изпреварва Apple, а на трето място е канадската BlackBerry, по данни на ABI Research.
Анализаторите са изследвали пазара чрез т.нар. „матрица на вендорите”, която включва оценки в различни категории, вкл. „реализация” и „иновации”. Под лупа са гледани 9 големи производители, като сравнението е извършено по 18 критерия, сред които управление на работната среда, връзки с партньори и лоялност на бизнес потребителите.
Главни фактори, които издигат Samsung на първо място, са по-широката партньорска мрежа и фактът, че компанията първа представи корпоративно решение на база Android.
Разликата между Samsung и Apple не е голяма – в рамите само на един бал. Apple получава много висока оценка в категорията „реализация”, благодарение на особената лоялност на клиентите си към платформата iOS.
Що се отнася до Samsung, компанията печели в категорията „иновации”, в резултат на широкия асортимент от корпоративни устройства и по-добрия избор на функции за сигурност.
BlackBerry продължава да губи позиции на корпоративния пазар. Въпреки това анализаторите оценяват високо нивото на реализация в нейните решения за сигурност.
Доскоро Apple водеше на Samsung в корпоративния сегмент, благодарение на иновациите. Напоследък обаче Samsung иззе инициативата от своя конкурент, което осигури на корейския гигант лидерство на този пазар.
На по-ниско ниво си съперничат BlackBerry и Nokia. Канадският производител има далеч по-богат опит в корпоративния сегмент, докато Nokia разчита на подкрепа от Microsoft. Според анализаторите, и двете компании имат шансове да подобрят своите позиции.
Сегментът на корпоративните смартфони ще се развива бурно, със засилваща се конкуренция, очаква ABI Research. Неотдавна на този пазар се намеси и LG със своя продукт Gate.
Нямат аналог на Activation Lock, но имали по-добра сигурност …
Били по-иновативни, защото имали повече модели устройства …
Статията дава добър пример за какъв “research” отиват парите на Samsung.