Сред широкия спектър от технологии за носене, демонстрирани на изложението потребителска електроника CES 2014 в Лас Вегас, като че ли енергийната ефективност остана в сянка.
Фокусът върху свързания дом, или така наречения „умен дом”, със сигурност не е нещо ново. Но тази година изглежда имаше повече платформи и повече възможности за всички, а не само готини неща за хора с излишни пари, пише GreenTech.bg.
Разработчиците на продукти вече настройват своите предложения според нуждите на потребителите и доставят решения при цени, които биха изкушили мнозина.
Анализаторите са единодушни, че макар енергийната ефективност да е неизменна част от почти всички продукти, които бяха лансирани по време на изложението, тя остава леко „в сянка”, в дъното на сцената, сякаш е на задната седалка на колата – вездесъща, но незабележима за повечето хора. Основният акцент си остава удобството за крайните потребители.
Малко продукти бяха представени с фокус върху екологичния живот и пестенето на енергия, като сред тях са термостатите. Друга част бяха предложенията на Ford и Toyota – едната компания показа „соларен автомобил”, а другата – концептуален седан с водородни горивни клетки.
С изключение на тези две премиери, останалите показани продукти наблягаха повече върху свързаността, автоматизацията и намаляването на човешката намеса, както и върху приятното изживяване за потребителя.