Проучване: Лаптопът e имиджов продукт

Мобилният компютър е имиджов продукт за повечето потребители в Европа, установява ново проучване, проведено от компанията Loudhouse по поръчка на Intel.
Така например, 86% от анкетираните италианци считат за важно техният лаптоп да съответства на имиджа им. На другия полюс са немците – за тях най-важна е функционалността ва мобилния компютър.
Като цяло, 74% от европейските потребители подчертават важността на имиджовата характеристика на лаптопа, като считат своите мобилни РС не само инструменти за работа, но и средство за самоизразяване.
Най-уверени в работата с лаптопа се чувстват италианците и испанците. Повечето анкетирани от тези страни са се определили за професионалисти в областта. Далеч по-скептични са британците, преобладаващата част от които се считат за потребители от средно ниво.
На общоевропейско равнище, 67% от потребителите високо оценяват уменията си за работа с лаптопи, твърди проучването. За опитни, даже квалифицирани потребители се смятат в по-голяма степен мъжете, отколкото жените.
Нежният пол обаче взема реванш в използването на лаптопа за комуникации. За дамите мобилният компютър е много по-актуален като средство за общуване, отколкото за мъжете.
И докато едно от най-желаните подобрения за жените е повече място в лаптопа за съхраняване на видео и снимки, то мъжете искат развити мултимедийни функции за игри, заключава проучването.

Коментар