Цените на телевизорите с ултрависока резолюция (Ultra HD, UHD, 4K) поевтиняха драстично в последните месеци, в резултат на нарастващата конкуренция в сегмента.
Японският производител Sony отдели телевизионния си бизнес в нова компания и реши да се фокусира върху скъпите Ultra HD модели. За негово съжаление обаче, 4К телевизорите стремително поевтиняват.
Така например, за половин година цената на 55-инчовите Ultra HD (3840х2160) модели на Samsung е паднала с 45,4%, съобщи корейската агенция Yonhap News. В момента тези телевизори струват $3000 на американския пазар, спрямо $5500 през август 2013 г.
Сериозен ценови спад се наблюдава и при 4К телевизорите на LG – те са поевтинели от 3500 до 2500 долара за същия период.
Според пазарните наблюдатели, UHD TV се произвеждат на същите заводски мощности, използвани за Full HD. Това означава, че производителите могат с помощта на неголеми инвестиции да намалят разходите за пускане на 4K модели.
Докато за двукратното поевтиняване на телевизорите с резолюция Full HD (1920х1080 пиксела) бяха необходими около две години, то при Ultra HD подобен спад може са постигне за по-малко от година.
Бързото поевтиняване на 4К телевизорите свидетелства за силна конкуренция. По данни на DisplaySearch, приходите от UHD TV възлизат на $2,8 млрд. през 2013 г., а към края на 2014 г. се очаква да достигнат $8,7 млрд.
За лидер в сегмента UHD TV се счита Sony, на която анализаторите дават 23,4% пазарен дял за третото тримесечие на 2013 г. В тройката на най-големите 4К доставчици влизат китайските Skyworth Group (17,9%) и TCL (11,3%), а делът на Samsung се определя от DisplaySearch на 10,1%.